“Perinteisten autonvalmistajien on keksittävä itsensä uudelleen”

“Perinteisten autonvalmistajien on keksittävä itsensä uudelleen”

Autoalan pitkän linjan ammattilainen Petri Aarnio on nostanut useimmassa LinkedIn-postauksessaan esiin tosiasian, että perinteisten autonvalmistajien voittomarginaalit ovat auttamattomasti liian pieniä verrattuna autoalan disruptoijan Teslan keskimääräiseen marginaaliin.


Tuoreessa postauksessaan Petri Aarnio kommentoi toisen autoalan ammattilaisen Matt Damascenon postausta ja kirjoittaa viitaten tämän blogitekstin kuvaan, jonka lähde on Fiat Group World:


“Stellantisilla menee melko hyvin VW Groupiin ja Toyotaan verrattuna. Mutta jälleen kerran minun on sanottava, että Teslan voitto yksikköä kohti on uskomaton."


Aarnio jatkaa:


"Eurooppalaisten autonvalmistajien on tehtävä jotain ja nopeasti, koska niiden jo ennestään alhainen voitto tulee edelleen kuolevista sektoreista, palvelu- ja ICE-autoista.”


Matt Damasceno kirjoittaa saman asian vielä selkeämmin ja siitä nappasin myös tämän blogikirjoituksen otsikon:


“Mutta katsomalla Teslaa ja muita OEM-valmistajia, on paljon sanottavaa. Tesla-ajoneuvojen tuotto on paljon kilpailijoitaan edellä, ja se liittyy paljon uuteen ajattelutapaan, ohjelmistomäärityksiin ja sen kehittyneeseen teknologiaan."


"Juuri tätä perinteiset OEM-valmistajat nyt etsivät. Heidän on keksittävä itsensä uudelleen, irrotettava ajattelutapansa laitteistosta ja alettava erottaa ajoneuvomerkki ajoneuvon ohjelmiston, liitettävyyden, mukauttamisen ja uusien ominaisuuksien ja ohjelmistopäivitysten jatkuvan käyttöönoton perusteella.”


Alla linkki Petri Aarnion kommentoimaan alkuperäiseen postaukseen, ja tästä linkistä Petri Aarnion postaukseen.

KaaraTV:n sisäpiiriin katsomaan joka viikko päivittyvää Uusimmat ohjelmat -sisältöaluetta
KaaraTV:n sisäpiiriin katsomaan joka viikko päivittyvää Uusimmat ohjelmat -sisältöaluetta
Powered by